(2022)

Yarasa Adam

Reklamı Geç 5 saniye kaldı...
Batman Yılı Imdb Puanı Site Puanı
1
1989 7,5 7,7
2
Batman Dönüyor
1992 7,0 7,4
3
Batman Daima
1995 5,4 6,4
4
Batman ve Robin
1997 3,8 4,3
5
Batman Başlıyor
2005 8,2 8,6
6
Kara Şövalye
2008 9,0 9,4
7
Kara Şövalye Yükseliyor
2012 8,4 9,0
8
Yarasa Adam
2022 8,3 8,0
Yorum mu yapmak istemiştiniz ?
  • Sadece üyelerimiz yorum yapabilmektedir.
  • Henüz üye olmadıysanız buraya tıklayarak ücretsiz üye olabilir, zaten üyemizseniz buraya tıklayarak hemen giriş yapabilirsiniz.

Yorumlar

Film Hakkında ... Yorum yapılmış. Bu yorumlara ... cevap verilmiş.

avatar
0

@CsTk, admin bu filmin dublajı ne zaman gelir? Kaç gündür siteye girip çıkıyorum geldi mi diye.

avatar
3

@Michael Gray, hiç merak edip araştırmadığım için bu tür bilgiler bende olmuyor ne yazık ki.

avatar
1

playerlarda ucu bucağı kesilmeyen pop-up'lar çıkıyor, kitle kaybı yaşarsınız benden söylemesi...

avatar
0

@cinematography, merhabalar

İndirip de izleyebilirsiniz veya eklentiler ekleyip engelleme yapabilirsiniz... :D

İyi geceler dilerim... :)

avatar
2

@cinematography, sölediğinin haklı bi yanı var lakin adminin site hostuna yükleyip player ön girişinde gözükmesini sağlıycağı türden reklamların haricinde player pop-up ve reklam türevlerine müdahil olamıycağını az çok biliyosumuzdur. ad-block bu reklam ve pop-up engelleme işlevini rahat rahat karşılıyo en azından çoğu playerda.

avatar
1

@cinematography, Ben adblock kullanıyorum, yine de fembed, streamsb ve benzeri oynatıcılarda reklam çıkıyor, o yüzden alternatiflerden genelde vidmoly ve odnaklasnikiyi kullanıyorum. Favorim vidmoly.

avatar
0

Film daha girişinden beni kaybetti. Tamam karanlık bir film bekliyordum ama karanlıktan nelerin olduğunu göremeyeceğim sahneler beklemiyordum. Eğer kafamda canlandıracaksam niye film izleyeyim, oturup kitap okurum.
Hikaye iyi, oyunculuklar şahane. Aksiyon beklemiyordum. Tahmin ettiğim gibi de çıktı. Batman'in dedektiflik özelliğine odaklanmış bir yapım. Fakaaaaattttt o kadar çok tutarsızlık, o kadar çok mantıksızlık, o kadar çok hata var ki film tüm inandırıcılığını kaybediyor. Hatalar göze çarptıkça, bir süre sonra sırf hata bulmak için izliyorsun. Ve sağ olsun Matt Reeves bu konuda bir hayli cömert davranmış.
Gelelim Robert Pattinson'a... Oyunculuğuna hiçbir lafım yok. Ama karakter üzerine oturmamış. Ne Bruce Wayne'in 'iyiliksever zengin züppe' (evet, hepsi bir arada) karakterini ne de Batman'in Arkham'a yakışacak deliliğini canlandırabilmiş.
Sonuçta çok iyi malzemelerle hazırlanmış ama pişmeyip çiğ kalmış bir yemek yemiş gibi oluyorsunuz.

avatar
3

Yeni bir hikaye içinde, Batman'ın farklı bir yorumunu görünce filmden tat almaya başladım. Ne ticari reflekse yenik düşmüş ne de Nolan taklitciliğine.. Üç saat olmasına rağmen sarkan bir sahneyi bırak, fazladan bir cümlelik replik bile yok. Diyaloglar ölçüp biçilmiş derli toplu ve kompleksiz. Reji tertemiz. Yönetmenin, filmini ne kadar hissettiğini, siz de gayet net görüyorsunuz. Diğer detayları Blackheart gayet güzel özetlemiş. Özellikle gerçekçi bir çizgi roman filmi isteyenler yeterince keyif alacaktır.

avatar
3

Konu çok ağırdan alınmaya ve karanlık atmosferle mistik bir hava oluşturulmaya çalışılmış ,3 saatlik film için çok daha kaliteli bir senaryo hazırlanması gerekirdi ,özellikle hikaye çok yavan kalmış ,batman karakteri idare etmiş ,aksiyon sahneleri bir süper kahraman filmine uzak şekilde hem kalite hem de sayıca yetersizdi.Olumlu yönden bakarsak şu ana kadar mantar gibi 3 ayda bir çıkan süper kahraman filmleri gibi gerçeklikten tamamen kopmuş bir film yerine daha realistik bir film çekilmiş bu yönden başarılıdır diyebiliriz.Ayrıca kötü rolünü oynayan şahıs çok başarılıydı ,yeni bir joker hissine kapılmadım desem yeridir.

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

avatar
1

Güzel ve değişik bir Batman filmi olmuş
Müzikler çok iyiydi
Atmosfer baya iyiydi
Oyunculuklar tam olması gerektiği gibiydi

avatar
1

senaryo güzel hoşuma gitti hep aynı düşmanları görmekten gına gelmişti alacakaranlıktan batman diye çocuğu alırsanız film mekaniği böyle çöp olur hiç bir batman serisinde hiç bir oyuncuda Christian Bale ağırlığı olmadı ya biri çok hantal yada çok çocuk ortası bale birde ortama gerçekcilik havası katmak istemişler de bir balistik yeleğin bir ömrü olur demi bunun ki süpermanin kendisinden daha dayanıklı birde bane in TN-1 serumunu içip delirip ayağa kalkıp hemen pata küte saçma olmuş ve batman teknoloji olarak çok geride kalmış sanki 1990 batmanini izledik

avatar
1

@aragorn470, 2 yıllık bir Batman'dan teknolojik olarak ne bekliyorsunuz?

avatar
2

gotham halkının yetim peygamberi kırmızı ışığıyla bize yolu gösterdi

avatar
5

Sinemada daha gri ağırlıklı tonlarla izlemiştim... 'BlueRay'i çıkınca renklerini düzeltmişler, böyle daha iyi olmuş... 'DC'nin insan merkezli ve karanlık tarafı ağır basan karakterlerini seviyorum ama, çok fazla durgun ve kasvetli mi olmuş..? 'Matt Reeves' 'Gotham'ı karanlık ve 'Criminal' bi şehir olarak yansıtmak istemiş, hatta gerçekte hapishane olan bi mekanı 'Club'e çevirmiş... Filmde kullanılan diğer mekanlarda aşağı yukarı bu tarz mekanlar... Sadece karakolun o kadar yüksek bi bina olması saçma olmuş... 'Dedective' tarafının ağır basmasının istedikleri için 'The Riddler'ı bu filmin 'Villain'i yapmışlar... 'Batman Forever(1995)'da 'Jim Carrey'in canlandırdığı eğlenceli 'The Riddler', yerini maskeli sahneleri, 'The Dark Knight Rises(2012)'taki 'Bane' karakterini hatırlatsada, 'Batman'e özenen, adalet savaşcısı, 'Though' bi 'The Riddler'a bırakmış... Bilmece kısımları fazla abartılı olmasa oldukça gerçekçi bi senaryo bence... Önceki filmlerde 'Bat Signal' diye bişey vardı... 'Christopher Nolan'ın 'The Dark Knight'ı bize bunu unutturmuştu, bu filmle birlikte bunu da hatırladık...

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.
'Joker(2019)' başarılı bi film olmuştu, bu da onun gibi oyunculukların ön planda olduğu gerçekçi bi film olmuş... Rimelli, 'Emo' bi 'Bruce Wayne', 'Robert Pattinson'a ve 'Batman' karakteri de çenesine oldukça yakışmış... =] Bu filmde 'Sidekick' olarak 'Cat Woman' kullanılmış, 'Batman Returns(1992)'te 'Michelle Pfeiffer'ın canlandırdığı 'Cat Woman'dan beri, ikisinin ilişkisi hep 'Sexy' gelmiştir bana zaten... 'Lenny Kravitz'in kızı 'Zoe Kravitz' de başarılı bi 'Cat Woman' olmuş... 'Colin Ferrell' 'Penguin' ve 'John Turturro' 'Falcone' karakterleriyle yine çok başarılı bi 'Villain' profili sergilemişler... Ama 'Alfred' rolünü 'Andy Serkis'e bi türlü yakıştıramadım... Son olarak abartılı bi sona sahip, izlerken sıkmayan ama gereğinden uzun, 'Batman'in kendi problemlerini bi kenara bırakarak, kahraman olmayı öğrendiği, bi film... Değerini devamı gelince anlayacağız muhtemelen, 'www.rataalada.com'da bilmeceleri çözdükten sonra karşımıza çıkan 'Joker' sahnesi bunun kanıtı... İzlemek isteyenlere 'I'm Vengeance!' ha-ha that's a joke maan 'I'm Batman!' diyorum... =]

avatar
7

Négatif yorumlara anlam vermek gercekten cok zor. Begenenlere selam olsun. iyi seyirler.

avatar
1

Filme 8.3 puan vermişler..Neye göre puanlama yaparlar anlamadım.filmin yarısına kadar zor dayandım.

avatar
2

@gururcan, Zevkler ve renkler.

avatar
4

Ben sevdim. Batman'ın orijin hikayesi olarak sil baştan anlatmamalarını sevdim sanki bir çizgi roman sayısını film yapmışlar gibi olmuş. Kendimi Dan Brown'ın kitaplarında gibi hissettim bilmece çözmeler falan. Batman'ın karanlık atmosferini iyi yansıtmışlar bence. Bazen Wayne'in suratsız ergen tavırları sinirimi bozdu o kadar.

avatar
1

Takdir edilesi ama noksan...

avatar
2

Garip bir Batman filmi… Bağımsız olarak düşünülürse kendi senaryosuna sahip bir film.Yeni bir Batman aktörü oluşturmak için perspektif değişip yine hiç bir gizemin gün ışığına çıkmadığı bir film olmuş. Batman’in kendi kendine konuşmasını izledik daha çok 😀

avatar
2

film bir dedektif filmi olmuş, sürekli bir bilmece, sürekli bir katil kovalama. alıştığımız Gotham'ı kurtarma filmi olmadığı için Batman filmine pek uymamış.

Süre gereksiz bir şekilde çok uzun tutulmuş,
Aksiyon sahneleri tatmin edici değil ve çok az,
Karakterlerin hiç biri oturmamış,
Ne Gordon, ne Alfred, ne de Batman olmamış.
Batman = Cristian Bale
Alfred = Michael Clein'dir.

avatar
5

Bir Kara Şövalye Serisi Değil Ancak İzlemeye Değer Bir Batman Filmi Olmuş.

avatar
5

Diğer Batman'lerden farklı bir Batman izledik. Aksiyon daha az polisiye dedektiflik ön plandaydı. Bence güzel bir yapım olmuş. Batman havası iyi yansıtılmış. Sadece ben Jeffrey Wright'ı Gordon'a yakıştıramadım. Bunlar dışında puanıni hak ediyordu. Bunu Christian Bale Batman'iyle kıyaslamak yanlış olur. Daha çok çizgi roman filmi. Keyifli seyirler

avatar
2

uzun uzadıya yazmaya gerek yok.şimdiye kadar çekilmiş en kötü batman filmi.

avatar
2

Çizgi roman filmi, bence harikaydı.

avatar
1

batman havasını en iyi yansıtan film bu arkadaşlar konuşmalar ortam vs. batmani daha iyi yansıtan film bence yok. ben dark knightta bile bir noktada sıkılmıştım izlerken ama bu filmde hiç sıkılmadan izledim ben çok beğendim

avatar
2

Beklentimi çok yüksek tuttuğum bir filmdi ama pek tatmin etmedi açıkçası. Batman Bruce Wayne'dir Bruce Wayne'de Batman'dir. Ama Bruce Wayne olarak en fazla iki bilemedin üç defa görebildik karakteri. Karanlıklık bakımından iyiydi Gotham'ın ve Batman'in o karanlık havası iyi yansıtılmış

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

avatar
1

Film güzel de oyuncu seçimleri yanlış. Batman,Gordon,Alfred bunlar yanlış seçim olmuş bence.Ama Riddler ve Selina Kyle baya iyiydi

avatar
3

Aşırı kötü. Batman filmi böyle olmamalıydı. Baştan sona çok sıkıcı. Sinemada ara verilince çıkanları duyunca Batman filmi ne kadar kötü olabilir, o kadar da değildir demiştim ama gerçekten iğrenç ötesi olmuş. Aşırı sıkılarak izledim, 3 saatim heba oldu. Filmin yazarı, yönetmeni vs neyin kafasını yaşamışlar anlamadım.

avatar
1

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

avatar
1

Filmin ismi sacma sapan bir batman filmi olmalıydı oyunculuk bu kadar mı kötü olabilir. Bence izlemeye değmez keşke izlemeseydim en azından the dark kinght daki motor olsaydı

avatar
0

@freebenyasen, filmin ismi neden saçmaki? daha 2 yıllık Batman olduğu için öyle şeyler olmaması normal

avatar
1

beyler bayanlar herkes kendince fikrini söyledi iyi hoş ne güzel ama sanırım bir sahnedeki bilmece kimsenin dikkatini çekmedi :D şu bilmeceyi çöz bakalım .... ne kadar az olursa ... her biri o kadar değerli olur ... filmde cevap bir arkadaş olarak bize veriliyor fakat iskambil kağıtlarını düşünürseniz cevap orda yatıyor görürsünüz herkesi iyi seyirler gayet güzel ve konu bakımından zengindi senaryo evet çok güzeldi oyuncu seçimi kötü yorumlarına bi kısmına katılıyorum fakat bence başrolümüz elinden geldiğince bişeyler yapmış :)

avatar
3

Maalesef tam bir hayal kırıklığıydı. Oyuncu seçimleri kötü, oyunculuklar daha kötü. Artık kaliteli film çıkmadığı için puanı bu kadar yüksek sanırım.

avatar
1

Batman yüz tanıma teknolojisini en ileri düzeyde kullandığı halde, böyle karakteristik çehresi varken,özellikle köşeli ve gamzeli çene yapısıyla, maske takarak tanınmayacağını nasıl umabilir? Karanlıkta bembeyaz parlıyor. Ne de olsa çizgi roman filmi, çok da şey etmemek lazım.

avatar
5

Sinematografi açısından her ne kadar başarılı olsa da oyuncu seçimi rezalet. Batmanın olayı korkutucu olmasıdır anlıyor musun, 190\100 kg yarasa kostümlü bir adam çamından içeri dalsa veya karanlıkta seni beklese tırsarsın. Ben Affleck bu korkunun hakkını veriyordu.

avatar
2

Yılladır arayıp bulamadığım film olmuş. Mükemmel!

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

avatar
1

@1mrsllyt, Kesinlikle katılıyorum.

avatar
0

Mükemmel bir film olmuş kurgu ve oyunculuk harika görsel bir şölen sunuyor adeta karanlık ortam içine çekiyor izleyiciyi 4 saatlik versiyonu gelirse onuda eklersen sevinirim admın

avatar
0

Dublaj yok mu admin?

avatar
2

@Cstk sence varmıdır dublaj ne diyelim kısmet.

avatar
0

@Robin the Boy Wonder, varmış ama eklemeyecek imiş. :D
Şaka bir yana bu konuyu 13 yorum altta irdelemiştik. :D
İsterseniz o yorumları okuyabilirsiniz... :)
Olsa zaten admin neden eklemesin ki... :)

avatar
2

@Robin the Boy Wonder sence olsa eklemez mi?

avatar
6

@RaGNaRoK, özellikle bu soru gelsin diye eklemiyoruz denebilir. ben artık cevap vermek istemiyorum sonra yanlış anlaşılıyor.

avatar
2

Şimdi size şöyle anlatayım The batman filmini izlerken ben şahsi olarak bazı kısımlarda Christopher nolan in yönettiği the dark knight filmine kıyasla acaba bu filmde diğer Batman'a kıyasla neler eksik diye aradım Matt Reeves The batman filminde kendi yapmak istediğini gerçekten çok güzel yapmış daha çok detektif yönünü görecektik zaten bol bol gördük hikâye olarak çok iyi yansıtılmış filmin uzunluğuna ise aldırmayın senaryosu ile tamamen uyumlu bu filmde Matt Reeves abimiz karakteri İngiltere'de oynatmaya karar vermiş ben şahsen bu farklılığı çok sevdim görsel sahneler çok çok iyiydi görüntü yönetmeni zaten dune filminde olan kisiymis iyi iş çıkarmıs olması normal Gelelim Batman'e Bu filmde Batman de neleri eksik hissetigimi söylemek istiyorum ama bu söylediklerim daha ilk film olduğundan dolayı hepsine hak veriyorum İlk olarak Bruce Wayne'i Ciddi bir konuşma havasında görmek fena olmayabilirdi Ama Matt Reeves bu filmde daha çok içe kapanık kendini yalnızlıga gömülmüş Batman'ı görmek istemiş Batman'ın filmde 2 inci yılı olduğundan dolayı fazla acemi olduğuu çok belliydi ayriyeten bildiğimiz o havalı giriş sahneleri görmek beni mutlu etti ben bir sonraki filmlerin de daha da iyi havalı girişleri görmek isterim başka bi konu Batman'ın kostümünün üstünde Robert pattisonun ses tonu daha çok var gibiydi Batman'ın o kalın sesini biraz görmek ister gibiydim kötü karakter riddler ise Daha ilk filmden çok iyiydi ben bu kdr beklemezdim paul dano hakkını vermiş sadece riddler da değil ben bu filmde catwoman karakterini çok sevdim en sevdiğim yanlarından biri bu oldu diyebilirim Zoe kravitz o kdr iyi olmuş ki anlatamam tam olması gereken kisiymis Peki Robert pattison çok iyi bir Batman olmuş mu derseniz çok iyimi bilmem ama gayet iyiydi Son olarak biz the dark knight filmine karanlık derdik ama bu film daha da karanlık bir havayı gördük DC evreninin karanlık havasını hep sevmişimdir zaten olması gereken de bu Dc nin çoğu karakteri o havayı içeriyor Dc nin Marvela kıyasla en sevdiğim yanlarından biri de bu Marvel nedense bana sürekli bütün filmlerin de o bilinen aynı havayı veriyor bütün filmleri birbirine benziyor Arkadaşlar The batman filmi gerçekten çok güzel di diğer karakterler hakkında çok üstünde durmayacağım penguen ve falcone oynayan kişiler çok sevdiğim tecrübeli kişiler filmde olmaları gayet iyiydi merakla 2 ve 3 üncü filmini bekliyorum

avatar
5

Muhittin dayıyı al bu batman kostümünü giydir filmini yap ver piyasaya o derece sallanıyor film,bu devam filmlerinde neden rolün hakkını veren ile anlaşmıyorlar anlamıyorum.Kapkaççı kovlayan kahraman mı olur

avatar
0

@ZistoBere, Sen, Marvel filmlerini izlemeye devam et.

avatar
0

@ZistoBere, :)))) sana katılıyorum

avatar
1

@ttamer, Sorun Marvel yada DC değil sorun bu kadar prodüksiyon bu kadar emek varken ortaya bir şey çıkmaması son 10 yılın bütün devam filmleri efekt ve animayonla berbat edilmiş bazen konu kötü olur başrol olayları toparlar izlersin bazen başrol kötü olur senaryo iyidir izlersin bunda ikisi de kötü tercih meselesi izleyen izler ama yorumlara açık olmak gerekir izleyicisi çok olan bir şeyi mahvetmeye hakları yok

avatar
3

En çok sevilen Batman'in Christian Bale olabilir ama bana göre en iyi Batman filmi budur çünkü o normal süper kahraman havasından çıkılıp gerçekten karanlık, kasvetli bir Gotham ve dedektifliği ile şehrini suçtan korumaya çalışan acemi bir Batman izledik ve olması gereken bana göre budur.

Aynı zamanda oyunculukları başarılı buldum bazı kişiler Robert Pattinson bu işi beceremez dese bile işini gayet güzel bir şekilde yapmış.
Paul Dano, Riddler karakterini bu kadar iyi oynaması gerçekten beni sevindirdi sinema salonunda izlerken resmen geriyordu beni.
Filmde sadece bazı karakterlerin gereksiz konularının uzatılması ve bazı boş sahneleri canımı sıktı ama onun dışında efsanevi bir yapım olduğunu düşünüyorum. Matt Reeves abimiz yapımcılık görevini iyi üstlenmiş. Filmin gelecek serilerini heyecanla bekleyeceğim.

avatar
2

bir cok Batman filmi cekildi aklimda kalan sadece Christian Bale o filmde saglam bir hikaye ve cok iyi oyunculuk vardi . siradan aktörler filmi siradanlastirir bana göre nitekim öyle olmus süper kahramanlar siradan suclular ile ugrasmaz izlenir ama bana göre ortalama bir film . paylasim icin tsk ederim admin emegine saglik .

avatar
2

Sinemada izlemiştim müthiş bir batman filmi. 10 üzerinden 9 veriyorum. İndirip tekrar izlecem. Teşekkürler :D

avatar
4

Batman ismi bukadar ucuzlamamalıydı maskeli baloya katilmiş bir adama benziyordu yarısında sıkıldım batman tarihinin en kötüsü bu ..0 puan olsa onu verirdim 1 var

avatar
2

@Raj Kapoor, 1 saat önce eşimle izlemeye başladık,uykumuz geldi,yarıda bıraktık,sonra izleriz dedik,bu ne ya,çocukluğumun kahramanına ne etmişler,DC git Supermani yeniden elden geçir...

avatar
3

telif yemeden izleyin :) george clooneyin batmanından buyana en kötü denmişti bakacağız :)

avatar
12

2022 yılında sinemada izlediğim ilk film oldu. Benim gönlümde yer edinen tek Batman, Christian Bale'dir. Onun öncesinde ve sonrasında hep bir şeyler eksik gibiydi. Tabi bunda Nolan'ın etkisini unutmamak gerekir.
Bu filmi, bunları bir yana bırakarak izledim. Ve açıkçası her ögesi ve her dakikasıyla beğendim.
Robert Pattinson'un Batman'i, kendini bulma uğraşındayken hem kendisi hem de çevresiyle verdiği mücadele ile diğerlerinden ayrılıyor. Bu kafa karışıklığı ise Batman'in en iyi yaptığı işlerden biri olan dedektiflik ile harmanlanıp başarılı bir şekilde işlenmişti.
Gotham olması gerektiği gibiydi. Karanlık, kasvetli, yozlaşmış ve kendi kendini tüketmesi...
Kostümler ve şarkıları da gayet iyiydi.
Baş düşmanımız Riddler'a gelince sergilediği performans takdire şayandı.
Umduğumdan fazlasını izlediğim bir Batman filmiydi. İyi seyirler.

avatar
4

Açik ara izledigim en kotu BATMAN... Polis mufettisi Batman cinayet mahalinde... Ha ha ha... The Dark Knight hala favorim... Olmamis. BEN HIÇ BEEEENMEDIM...

avatar
4

Batman'e en çok yakışan Christian Bale ve Michael keaton, diğerleri fasa fiso, filme gelince çok sıkıcı olmuş. Başroldeki kalas kimse Batman'a ihanet etmiş. Sen git Walt Disney filmlerinde oyna...

avatar
4

mükemmel izleyin

avatar
2

Gereksiz uzun boş konuşmalar daha çok polisiye filmi yapmışlar. Olmamış.

avatar
0

Dublajlı hali ne zaman gelir acaba ?

avatar
1

@spectra363, merhabalar

3-4 ay sonra sinema dublajı yayınlanır tahminimce(tabi erkenden platformlar dublaj yaparsa ve adminin eline geçerse erkenden de eklenebilme ihtimali var.) :D

İyi akşamlar dilerim... :D

avatar
1

@spectra363, Haziran ayında HBO Max Türkiye'ye gelecek. Orada yayınlanınca buraya eklerler.

avatar
0

@-KEYF-, Bu platformlar niye kendi dublajları yapıp,orijinal halinde yayınlamiyorlar,örnek Lotr Netflix. ?

avatar
1

@Film_08, yav bunu bir yerde okumuştum ama emin değilim tam hatırlamıyorum.

Şundan mütevellit olsa gerek ''madem filmi bizim platformda yayınlıyoruz o zaman bizim platformda ki uygun kişiler seslendirsin'' kafası olabilir. :D :D

Ama büyük ihtimal kendi platformlarında yayınladıkları için ve telif ücreti bazen seslendirme kadrosundan daha pahalı olduğundan kendileri de yapıyor olabilir. :D

Tam bilmiyorum
I don't know... :D

avatar
1

@-KEYF-, Tam bilmiyorum diye bişey yok bilmişsin zaten sebebi sonda yazdığın şeyden kaynaklanıyo bunun en güzel örneğide Rambonun son filminin bukadar uzun bi süre dublajsız kalması hiçbi seslendirme ajansıyla anlaşılamadı bugüne kadar.

avatar
0

@RaGNaRoK, uzun zaman önce okumuştum, aklımda yarım yamalak kaldığından açık kapı bıraktım ne olur ne olmaz diye... :D

(Bu arada attığım mail ulaştı mı size?
İnşallah yanlış kişiye ulaşmamıştır. :D )

avatar
1

@Film_08, Tamamen Telif hakkı yüzünden. Dublajın telifine para ödemektense kendileri sıfırdan yaptırıyorlar.

avatar
1

Kesilmiş olan joker sahneli versiyonunu yükleme şansınız var mıdır

avatar
0

@I m Batman, şu an yok.

avatar
4

@I m Batman, O sahnedeki bir detayı yazıyorum alta.

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

avatar
4

Marvel'ın anaokulu piyeslerinden hallice filmleri -ki şüphesiz çok tatlı işler de çıktı ortaya- sektörün yönünü belirlerken; DC cephesi de boş durmadı, fırsat bu fırsat deyip girişti işe. Marvelcılığa soyundular, gel gör ki neredeyse her işleri ellerinde patladı. Bu yol en başından beri senin yolun değildi be kuzum zaten, belli değil miydi böyle olacağı? Ki onlar da bunu sonradan akıl etmiş olmalılar ki "Abi, I'am Barbie Girl in the Barbie World'le bu iş olmayacak; bizim özümüze dönmemiz lazım" diyebildiler. Tuttukları bu yeni yolda "The Batman", "Joker"in ardından attıkları ikinci adım. Ve ne yazık ki "Joker" benzeri bir adım: Berduşluğu bırakıp doğru yola giren, yeni yeni sarhoşluktan ayılmakta olduğu için üzerinden tam atamadığı sersemliğiyle yamuk basan birinin adımı. Ama ne diyorum?
"Yürü bre ehli deve endamını görelim; da senin suratına n'olmuş be güzelim?"lik bir film..

-Ne olmuş onun suratına?
-Ben de onu diyorum: Aşağı -cevaplar kısmına- bakarsanız spoilerlı, daha sade ve lakayit yazılmış cevabı bulabilirisiniz.

avatar
2

BATMAN!! DÜNYANIN EN İYİ DEDEKTİF ÖYKÜSÜ!!
(Açıkça söyliim ben eserin sınıfta kalan yerlerinin üstüne eğileceğim ve pek kibar değilim bu konuda; amaan yeteri kadar övüldü zaten. En basiti görsel üslubu ve sinematografisine, yarattığı atmosfere, teknik altyapıya şiir yazılır şiir. Ama anlatı ve hikayede çuvallıyor.)
-Matt yavrum, bizi ne diye getirdin buraya?
-Akıllıca kurgulanmış bir dizi bilmecenin peşinde izleyiciyi dedektif misali koşturacak sizi o cennet vatana ulaştırıp orgazm edeceğim. Yavv Hee Hee...
Matt Reeves'in "The Batman"i (benzetmemi mazur görün) kötü bir Tinder date'i arkadaşlar: Umudu pompaladı pompaladı, gırtlağıma kadar hissettim o duygusal gerginliği, günün sonunda iş icraata gelince "Jınım beğn bu işin altından kalkamayazağm" dedi, defoldu gitti anasını satayım.
Film iki büyük parçadan oluşuyor. "*Anlatı*" olarak filmin yeni boyuta geçip (climax) sözde vitesi artırdığı yer: Riddler'ın kimliğini ifşa edip polise teslim olması kırılma anı. Bu ana kadar labirentteki fare misali bir soru işaretinden ötekine koştururken, bu andan sonrası Mohaç Meydan Muhaberesi... Ama anlatı değil de IQ olarak filmin kırılma anı, sinema salonunda araya giren mola. Anasını satayım hikayenin inşasında görev paylaşımı şöyle değilse ben de Demürj değilim;

WB yapımcıları: Genjler ilk yarı sizdehh (yazarlara hitaben). Bağın goçlarım ceza sahasına hızlı koşu atın, kanatlardan zorlayın, çember dışından sert şutlarla kaleyi bombalayın. P**no istiyohh sizden!!! Atmosferi gerin, insanları şevkeee getiriiiinnnn!!! Siz n'apılacağını bilirsiniz, çıkın aslanlar gibi top oynayın.
Yazarlar: Ee ikinci yarı?
WB: Orası bizdehh, ikinci yarıda sizin dizinizde derman kalmaz. Siz orta sahaya çekilin, ceza sahasına top kesin. Biz gafa-mafa bi' şehilde ijabına bakarıhh...

İlk Yarı Sonucu: Imdb 9.2
İkinci Yarı Sonucu: Imdb 6.0
***************************
Öteki teori de: O ana kadar el emeği göz nuru ilmek ilmek anlatıyı kuran yazarlar herhâlde corona virüsüne yakalandı. Beyinlerindeki gri madde azalımına bağlı olarak idiotik yollara başvurdular.

Yahu ilk bilmeceler her ne kadar aşırı orjinal olmasalar dahi (ki bariz Zodiac ve Se7en esinlenmeleri var, araklama bile diyebiliriz) büyük anlatının hizmetinde oldukları için bir anlam ifade ediyor, izleyici şahit olduğu öyküyü sindirebiliyor. Gizem körükleniyor, gerçekten dumura uğramış ama "yıkılmadım ayaktayım" düsturuyla hala çırpınan Batman misali biz de zihinsel dünyamızda hikayeye tam anlamıyla entegre oluyoruz. Sonra o muhbir hikayesi devreye giriyor... 20-25 dk. vahhh babaam vahhh... Öykü bütün momentumunu kaybediyor. Neden? Çünkü Batman'le Gordon kim daha gerizekalı yarışmasında sidik yarıştırıyorlar... Zaten muhbir hikayesinin kendisi varoluşu itibarı ile zayıf. Çünkü beslendiği kaynak kuru. Gotham City'e yayılmış bir mafya düzeni var. Bu çökertiliyor. Ama ortalık hala pislikten geçilmiyor çünkü mafyanın boşluğunu güç düşkünü kamu ve devlet görevlileri doldurmuş. Muhbir de onlar adına çalışan köstebek. Bu hikaye o kadar yüzeysel ve sığ ki biz trajedinin kendisine ya da artçıl dalgalarına şahit olmaktansa "Yavv şu şunu boynuzladı, şu da şuna ters yaptı" diyen Gordon demeçlerinden olaya vakıf oluyoruz. Bu da etkiyi büyük ölçüde kırıyor. Burada Gotham'ım da bu yüzeysellikte etkisi var. Görsel anlamda ne kadar etkileyiciyse işlevsellik anlamında o kadar zayıf. Burada kötü adamlar varr yaww işte. Ne yapıyorlar? İşte öyle, kulüpte kafayı buluyorlar falan. Öykünün arka planı pek bi' zayıf. Köstebekten banane abisi mafya babaları hayaletten ibaretken.
Olayın iyice bağırsak ızdırabına dönmesi ise dediğim gibi bizim çocukların idiotluğu.
-Daha iki yıllık bir Batman'im bey, çok yüklenme, diyebilir. Ben de;
-Olum siz acemesiniz, idiot değil..
Bilmece o kadar tırt. Ve aynı şekilde kahramanlarımızın olayı ele alış biçimi de öyle. Öyle ki bence yazarlar da bunun farkında. Nereden mi anlıyoruz? Çok müstehcen bir espri yapıp devamında "edep yahu, pis herif" deyip kendini gömerek ortamı yumuşutmaya çalışan Stand-upçı misali yazarlar da yarattıkları karakter Penguen'in ağzından "Adam size kanatlı fare dedi siz de benim lakabım penguen diye beni mi yakaladınız anasını satayım!!! Ulan göz var nizam var hiç kanatlı fareye benzer mi penguen? Mal Yarasa, git de bir aynaya bak!!"
diyerek "Kusra bakma izleyici kardeş burada işi elimize yüzümüze bulaştırdık, bunu bir özür olarak kabul et.. Bak kendimizi kendi ağzımızla gömdük."e getiriyorlar. Muhbir Batman olamayacağından ve mâkul açıklamasıyla kendi hakkındaki şüpheleri boşa çıkaran Penguen de olmadığına göre, Falcone "Ben buradayııımmm!" diye bağırıyor. Ki izleyici en başından beri Falcone'nin ya da Penguen'in topun ağzında olduğunu biliyordu. Bu yüzden o 25dk'lık bağırsak ızdırabı yanımıza kâr kaldı. Çünkü yapıtın en önemli kozu gizem pufff olup çoktan havaya karışmıştı.
Haa ama burada yeni bir soluk kazanıyoruz. Falcone'yi yaka paça karakola götürürken Riddler Falcone'nin fişini çekiyor ve polise teslim oluyor. Çünkü Riddler'ın en başından beri muhattabı Batman ama hedefleri yozlaşmış siyasetçiler ve yargı mensubu. Batman olayın hararetiyle Riddler'la görüşme gerçekleştiriyor. Riddler da orada buna "Ahbiğğ senin büyüh hayranınım yawww." demesin mi.. Meğer en başından beri bu manyak, Batman'i yoluna köstek olmaya çalışan bir pürüz olarak değil büyük davasında kendisi için ilham perisi ve ruh eşi olarak görüyormuş. İkisi de yozlaşmış sistemi yoluna koyup sorumluları cezalandıran vigilantistlermiş.
Batman de bunun üzerine Riddler'a "Hadi lan ordan, zottiri!!"yi çekip bu çoçuğu Justin Bieber'ın "-Bize bir 'hi' bile demedi" diyen kızı hayal kırıklığına uğrattığı gibi hayal kırıklığına uğratınca bu delikanlı da manevi öcünü almak için halâ bir bilmecenin kaldığını ve Batman'in bunu nasıl bulamadığına şaşırdığını söylüyor. Diyor ki "Seni gözümde fazla büyütmüşüm kızım hahayt." Bizim deli oğlan da delleniyor, fıttırıyor tabi..
Bu arada artık kahramanımız yeni bir çıkmaza giriyor: O ana kadar salt kötü olarak tanımladığı Riddler'la zihinsel yapılarının ne denli paralel olduğunun ve bir kılıcın iki yüzü gibi olduklarının bilincine varınca kendisinden ve davasının doğruluğundan şüphe duyuyor ve derin bir bunalıma giriyor. Bu ruh halini destekleyen bir unsur daha var. O ne peki? Riddler gider ayak işin içine Wayne ailesini sokuyor ve onların gizemli zenginliğinin, mirasının ne denli pislik bir temelin üzerine inşa edildiğini iddia ediyor. Rahmetli Falcone de gebermeden az evvel Bruce'un babası hakkında ileri geri konuşup, atıp tutmuştu... Alllaaahhh bizim oğlan oluyor mu sana Küçük Emrah. Bu bunalımın gün yüzüne çıkışına kadar tamamiyle figüranlıktan öteye geçemeyen Alfred olaya dahil oluyor ve "Minim babajım kötü adam mı Alpired?" modundaki kahramanımıza "Laann yoh lan, senin peder çohh gıral bir adamdı." minvalinde bir nutuk çekerek depoyu tazeliyor. Bizim deli oğlan da Cem Yılmaz'ın saftirik Hindu temsili gibi "Haa öylemiğğ, sandağğğğğyiiii haaağğğğp" diye kafa sallaya sallaya adam pataklama işine geri dönüyor.
Vallahi LSD transının son anı gibi bütün bu psikolojik etmenler bir anda seyircinin üzerine boca edilip bir de çok yapay bir eklenti olarak olarak Alfred'in konuşmasına tanık olunca eziliyorsunuz artık.. Çünkü bir yere vardığımız yok, bindik bir alâmete gideyok kıyamete. Maymun iştahlı bir biçimde sürekli yeni izlekler konuyor ortaya sonra vazgeçiliyor. Twist falan da değil ha, bayağı teknik ekibin dötü yememiş bu yeni perspektiflerin üzerine gitmeye.
"Abi şimdi Thomas Wayne'i puşt yaparsak Batman'i Batman yapan en temel mihenk taşlarından birini söküp atmış oluruz. Çünkü babası onun idolü ve düşünce dünyasının inşasındaki en önemli aktör." O zaman muallak aile geçmişini ne diye koydunuz? "Riddler teslim oldu ya bebeğim. Kahramanımıza 'acabaaaa' dedirtecek yeni bir challenge'a ihtiyacımız var."
Son düzlük tam bir nöron soykırımı: O ana kadar muntazam bir titizlik ve iş bilirlikle hedefi doğrultusunda en iyi adımları atmış zeka küpü Riddler'ın son büyük volesi neymiş?

**«IŞİD kurmak»**

Adam'ın temel motivasyonu şuydu: Gotham Çöplüğünde güç arzusuyla gözü dönmüş aşağılık mendeburların -ki bunlar bütün seçkinler: politikacılar, savcılar, komiserler, iş adamları- zavallı, düşkün ve saf halkı doymak bilmez bir iştahla sömürmesi ve bu sömürünün her daim sağlanabilmesi için kendi iç dinamizminden beslenen yozlaşmış bir sistem yaratarak bütün bir toplumu ele ayağa düşürmeleri sebebiyle cezalandırılmaları gerekmesi ve bu yapının yıkılması gerekliliği.

ÇÖZÜM:
ALLAHUAKBBAAARRRRRR BOOOMMM ------> Hobahhh gelsin Arap Baharı..
Yahu gülüm o iş öyle olur mu? Şey mi diyecekler: "Ahhh tüh tüh ortalığı su bastı, her yer pislik püsür doldu. İzmir full ataiz dolu o yüzden deprem olup duruyor, burası da ahlaksızla dolu ki sokağa taşan bu pislik CenabuAllahın bir işareti.. Biz bi' çeki düzen verelim kendimize." Anasını satayım asma tavanın üstüne de Twitter'dan topladığı Red Pillci dingilleri dizmiş, "sıhın gardaşım siz.." diye de buyruk vermiş.
-Nereye varacak bu iş, neyi amaçlıyoruz böyle?
-İştehh öyle yaww. Sıkın.
Sen değil misin sabahtan beri parlak zekasıyla salyamızı akıtan? Ne oldu sen de mi Corona kaptın? Bu arada asma tavan tepesinde yapılan aksiyon da aceleye getirilmiş. Batman'in mekâna Polat Alemdar tarzı girişinden rahatlıkla anlayabiliyoruz bunu. Lan bi' stealth hallet bir işini de beyaw.. Bir yerde kulübe girdi öyle, kostümünü çıkardı spor tarzıyla Assassin misali iş yapıyordu. Sonra sıkılmış olmalı ki ölümsüzlük hacki açıp mermilere kafa atarak yol aldı. Kimse de kafaya şansını denemiyor. Her neyse..

Ne güzel gider ayak bir de Fan Service Joker basmışlar ki şakşakçı ergenlerin gözü gönlü şenlensin.

O asma tavan aksiyonundan sonra suya çakılmıştı yarasa. Neyse ki sudan çıktıktan sonra umıdun ateşini yakıp insanlara yol göstererek, onları aydınlığa çıkararak, canı yananlarla ilgilenerek Riddler'dan farkını ortaya koydu ve bize şunu söyletti: "Ya asıl mesele adam pataklamak değilmiş, iş onunla kalsaydı Riddler da senden farklı değil. Mazluma yardım edip, düşmüşü koruyup kollamak asıl mesele."
-BAGYP (Batman Adamdır Gerisi Yalandır Partisi)

Kısaca; Yapıtı dekonstrüksüyona uğratıp her bir elementini tikel olarak ele aldığımızda mizansenleriyle, temalarıyla harikulade bir iş ama makro perspektifte bütün bu parçalar bir araya geldiğinde sağlıklı bir bütün oluşturamıyorlar.

avatar
1

@Demürj, "Eline, kalemine sağlık. Tüm olayı çok güzel özetlemişsin" diyeceğim de bu pek 'özet' olmamış. Ama başından sonuna kadar haklısın...

avatar
4

Gereksiz uzun,çok ağır ilerliyor,çok karanlık ve kasvetli(tabi sinemeada ekranın rengini kıstıkları için daha ayrı bi karanlıktı)...Batman dediğimiz adam multimilyoner ve inanılmaz bir teknolojiye sahip.Bu filmde gerek kostüm,gerek batmaniminizin kullandığı silahlar,pelerini,arabası vs. kesinlikle tatmin edici değil...Deri bir maske takıp suçlularla dövüşen bir adam vardı sadece.Ayrıca filmin ağır işleyişi ve karmaşık bir polisiye hikayesi gerçekten son bir saate ya sabır çektirdi bana...Christian Bale'in oynadığı Kara Şovalye'nin yanından dahi geçemedi benim gözümde.Hatta Ben Affleck'in canlandırdığı Batman bile 3'e katlar bunu.Çıta bu kadar yüksekken karşıma böyle bir Batman çıkması tam bir hayal kırıklığı oldu benim için.İnanın film sonuna kadar bekledim;''Film uzun daha yeni başladı,birazdan düzelecek bazı şeyler...'' diye bekleye bekleye film bitti.Yani millet bilmiş bilmiş yorum yapıyor şöyle süperdi böyle iyiyiydi...Herkes yüksek puan vermiş ben aman bişi demeyim...Film bildiğin sıkıcıydı hem de sıpsıkıcıydı...Ne göz dolduran bir yanı,ne de akılda bir kalan bir kısmı vardı...Paranıza yazık sakın para verip gitmeyin,ancak burda siteden izlenecek bir film....

avatar
5

Sinemada izledik, başındaki anlatımı ve perspektifi çok beğensek de kalanını ya sabır çeke çeke bitirdik. Aşırı karanlık temalı, saçma müzikli, gereksiz kasvetli, boş senaryolu ve ağır ilerleyişi dolayısıyla da çok sıkıcıydı. Fanları beğenecektir eminim ama Allah aşkına filmin ismi Batman olmasa yorumunuz ne olurdu gerçekten? Şahsen ben yine izlerken alaya alıp bitince de olmamış bu becerememişler derdim. Hala ben her halükarda beğendim diyen varsa;

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.

Daha çok şey saydık konuşurken ama erindim yazmaya. Özetle verdiğimiz 40 lira da, 3 saatimiz de çöp oldu. Ha tabi o kadar övene bakmayıp buradan ileri sara sara izlemiş olsam daha fazla beğenirdim muhtemelen.

avatar
1

@rekreasyonist, Gotham da geçen bir filmin kasvetli olması gayet normal

avatar
2

@rekreasyonist, Sinema zaten söğüş yerinden ibaret , 2 dklık fragmanla beğenmdeiğin hiçbir film olmaz ,yüzüklerin efendisi vb film çıkmadığı sürece sinemaya gitmenin bir mantığı yok ..

avatar
2

Sinematografik olarak en beğendiğim süperkahraman filmiydi diyebilirim.Acemi Batman i iyi işlemişler son 1 saatindeki ufak tefek pürüzler dışında film çok iyiydi.

avatar
6

Bu yıl sinemada izlediğim ikinci filmdi. Gönül isterdi ki orijinal dilde izleyelim ama orijinal dil tek seans ve çok erken olduğu için dublajlıya girdik. Aslında çok kötü değildi. Artık siteye gelince bir de altyazılı izleriz. Filme gelecek olursak film favori filmlerim arasına girdi diye bilirim. Batman ve DC deyince aklıma direk kasvet gelir. Bu filmde de o fazlasıyla kasvetliydi. Yine çok farklı bir Batman filmi ile karşı karşıyayız. Bu Batman daha toy daha yolun başında bir Batman. Olayları çözmeye çalışan bilmiyorum diyen ama araştıran, soruşturan ve detayları gören bir Batman vardı. Filmde bir iki sahne hariç Bruce Wayne'i çok az gördük. Zaten film genel itibari ile gecede geçiyor. Bu film ile birlikte bir kez daha Gotham'ın suç kokan sokaklarına geri döndük. Bakalım ikinci filmi ne gelecek artık.

Spoiler içeren alanı görmek için tıklayın.
Açıkçası Robert Pattinson'un ismini ilk duyduğumda biraz şüpheli yaklaşmıştım. Ama beni yanılttı rolün altından büyük bir ustalıkla kalıkmış. Son yıllarda zaten çok iyi işler çıkardı. Kedi kadın rolünü canlandıran oyuncuda iyiydi. Filmin oyuncu kadrosu da çok iyi. Tek sıkıntı filmin süresi çok uzundu. Filmde biraz karanlık olunca sonlara doğru uyuklar gibi oldum. Gerçi erken kalktığım ve hafta sonu yorgunluğunda etkisi olabilir. Serinin devamını merakla bekliyorum.

avatar
3

@Kamil, Matt Reeves normlarının dışına çıkmış duygusal bir Batman yaratacağım derken mermiye kafa atan Batman yaratmış asdfasffsa ben beğendim, hatta film bittikten sonra bıraktığı tadı da beğendim ama bir şeyler eksik kalmış sanki başyapıt olabilirmiş ama o dokunuş gelmemiş gibi. Sende 9 vermişsin zaten, o 1 puanı kırmışsın.Ben suçu aksiyonun az oluşuna verdim onun dışında film beni fazlasıyla doyurdu. 3 günde 258 milyon dolar hasılat yapmış film. 1.25 milyar doları görür sanırım.
Bu arada projeksiyon ışığı yetersiz diye şikayet etti bir çok arkadaş.. senin izlediğin salonda da aynı sorun var mıydı? ben imax'de izlediğim için karanlık sorununu hiç yaşamadım. Filmin yönetmeni de film vizyona girdiği gün salonlar için perdenin ışıklarını lütfen açın gibisinden bir duyuru paylaşmıştı. Uzun süredir bazı sinemalar elektrik faturası yüzünden düşük ışık açıyorlar çünkü. Öyle bir durumda açıkça tepkini koyarak para iadesi isteyebiliyorsun, haberin olsun.

avatar
0

@Leftbehind, Aksiyonun az olması filmin tek eksiği olabilir. Bir baş yapıta dönüşür mü bilmiyorum ama bundan sonra gelecek olan filmin daha iyi olacağını düşünüyorum. Evet şimdi düşününce sinema da bana ışıklar biraz az geldi. Sonlara doğru gözlerimin ağırlaşmasının sebebi bu olabilir.

avatar
12

Filmin afişlere basılan slogan sözcüğü, -if you are justice, please do not lie..

Pattinson'dan çok iyi Batman olur dememden 2 yıl sonra yeni Batman'nin seçildiğini açıklamışlardı. Açık kalan ağzım, fragmanları izleyince ancak kapanabilmişti.
Filmin isim seçimi bile hoş, direkt 'The Batman' olarak giriş yapıyor. Siyah v kırmızı temalı bir Batman filmi bizleri bekliyor.. Dc'nin en büyük farkı, evreninin daha karanlık olmasıdır. Bu yüzden her zaman Marvel'den 3-4 gömlek üstün görürüm. Karakterleri daha sanatsal, daha akılcı, daha tiyatraldir.

Greig Fraser filmin sinematografisinden sorumlu abimiz. Bu sene çıkan 'Dune' filminde de görev aldığını söylersem, zaten adamın ne kadar yetenekli olduğu anlaşılacaktır diye düşünüyorum. Özellikle ilk fragmanın sonunda Penguin'in bakış açısıyla ters bir biçimde, alevler içinde ağır ağır yürüyen Batman v çalan müzik mükemmel. Michael Giacchino'nun da bestelediği film müziğinin, filmle aynı adı taşıyan ilk parçası, şimdiden 30 milyon indirmeyi geçti zaten.

Son yayınlanan 3 dakikalık kilise sahnesi, sessiz oyunculuk masterclass'ıdır. adamın twilight'tan çıkıp şu seviyeye gelmesi takdire şayan.
https://www.youtube.com/watch?v=BN61k9tF8s8&ab_channel=TheEpicModder

İşin magazin tarafı var bir de elbette, Robert Pattinson, Batman rolünü kabul etmeden önce Marvel Stüdyolarıyla bir görüşme sağlamış. 'Guardians of the Galaxy’nin filmi için görüşülmek istenmiş, ancak DC de oynamak istediği için bunu reddetmiş. Basına sızan haberde ise 10 yıllık proje teklif ettikleri için evrene girmek istememiş.Başka bir deyişle ADAM ADAM !!
'Senaryoyu okuyana kadar Batman'in bir dedektif olduğunu bilmiyordum' diyecek kadar da mütevazi. Yeni Batman kostümü de harika duruyor. Ben çok beğendim ama umarım ağzına ateş etmezler :P

FİLMDE;
Acemi bir Batman izleyeceğiniz unutmayın. Travma geçirmiş basit bir adamı, dayak yiyen depresif bir Batman'i, ağır ağır mekana giren acımasız bir intikamcıyı, yetişkinlere hitap eden, bir dedektif filmi izleyeceksiniz. Filmde iki şey yok; Bruce Wayne v gündüz. Ayrıca, şimdiye kadar yapılmış sanatsal açıdan en çarpıcı çizgi-roman filmi olmuş. Aksiyondan çok suç/gerilim ağırlıklı v diğer hiç bir süper kahraman filmine benzemiyor. Matt Reeves sözünde durmuş v antagonist bir Batman yaratmış gerçekten.

Bu arada film 13 yaş üstü için değil, 18 yaş üstü için çekilmiş. Dünyayı uzaylılardan kurtaran bir süper-kahraman değil kendi mahallesindeki suçluların peşine düşen maskeli bir adamın filmi var. Zaten aile, dostluk, şakalar arayan v çizgi film izlemek isteyen MCU'ya gitsin, burası DC. Hiçbir süper gücü olmayan Batman, çizgi romanların en gerçekçi kahramanlarından biri olarak görülür. Uçamaz veya gözlerinden lazer fırlatamaz, zaten bu da onu hayal edilmesi en kolay süper kahraman yapar.

Filmde noksan bir kaç yer vardı, mesela Batman ile Bruce Wayne arasında hiç ton farkı yoktu. Film sizi yükseltiyor ama o an v anlara hiç sokmuyor. Wayne malikanesinin tasarımının çok gothic durmuş, e tabi Pattinson da bu yüzden doğal olarak biraz emo ya benzemiş. Onun dışında Oyunculuklardan, ses miksajına v sinematografiye kadar geri kan her şey doyurucuydu diyebilirim. Hatta filmden sonra soundtrackini mırıldanırken bulacaksınız kendinizi. Bir After Credist yok ama yönetmen Matt Reeves bu filmin bir üçlemesini yapmak istediğini söylemişti, henüz kesinleşen bir şey yok.

avatar
3

@Leftbehind, okurken yoruldum derdim ama okumadim bu ne amk

avatar
3

@Leftbehind, sonunda beğendiğin bir film çıkmış.Gelene geçene basıyosun eksiyi,hayret bu filmi beğenmişsin. .)

avatar
4

@SpawN, 2 yıldır bekliyoruz, bırak da beğenelim :P herkes benim gibi eleştirse ülke kalkınır inan, daha iyi dizi/filmler izlersin.

avatar
0

@Leftbehind, Nolan'lı olanı tercih etsem de fragman meraklandirdi. Böyle karanlık temalar her filme yakışmadigi gibi,her yönetmen de altından kalkamiyor. Bakalım,Pattinson abimiz nasıl bir Batman olmuş. Umarım iyidir, Batman den sogumak istemem.

avatar
2

@Azazello, Bu film için fazladan bir şey söylemem gerekirse ağırlık, proluk v gerçekcilik var. O yüzden çoluk çocuğu pek sarmadı zaten. Sana Nolan üçlemesine dair kullandığı bir kurgu hilesini söyleyeyim, filmi tercih edip etmemek yine sana kalmış. The Dark Knight (2008) filmindeki aksiyon sahnelerine Batman'in nasıl v ne şekilde girdiğine bak. Kadrajın dışında bekleyip bir anda düşmanın karşısına çıkıyor. Nolan kurgu işinde o kadar iyi ki bunu hem yedirdi, hem de kimse fark etmedi. Zaten Joker'in 33 dakikalık ekran süresini filmden çıkarırsan gayet sıradan bir süper kahraman filmine dönüşüyor. C.Nolan, Joker'e senaryoyu yazan kardeşi Jonathan Nolan'ın ekmeğini yiyor anlayacağın.

avatar
1

@Azazello, Benim şimdiye kadar izlediğim en iyi Batman buydu. ''Batman siyahtır ama düşmanları renklidir'' cümlesinin film olmuş hali.En iyi Cat Woman v Penguen karakterini de yapmışlar ama en kötü dedektif Gordon'du, beğenmedim. Bir de yalan söylemeyeyim giriş, giriş, giriş, giriş, sonuç şeklinde çekmiş yönetmen filmi. Sinematografisinden Greig Fraser abi sorumlu diye yorumumda yazmıştım zaten. Keşke bir okusaydın. Kesinlikle ama kesinlikle iyi bir ses siteminde izle filmi, çok fark ediyor çünkü. Ben filmi indirdim, bir daha izleyeceğim. Belki bu sefer 10 puan veririm.

avatar
0

@Leftbehind, Şimdi seninle uzun uzadıya muhallebi tadında bir tartışmaya girmek istemem. :)
Herhangi bir yazıyı okumadan yorum yapacak biri gibi mi duruyorum diğer yandan ? Sadece iyi dilekte bulunup yönetmenin Batman in hakkını vermesini umdum. Sogutmasin yeter,felsefe aramam Batman de :)

avatar
1

Biliyorum bilmesine de bazen görmezden gelmek daha iyi. Yoksa seyredilecek film,begenilecek yönetmen bulmak zor olacak. Hele bir izleyeyim de sonra bir daha yazarım sana.

avatar
2

@Azazello, Yönetmen Batman'in hakkını vermiş, diğer süper kahraman filmleri gibi değil de Brad Pitt 'in oynadığı 'Se7en (1995)' filmi gibi düşün. Yönetmende bu filmi ilham aldığını açıklamıştı zaten. Bir dedektif filmine süper kahraman koyarsan nasıl olurun filmi. Gizem enfes ama yükselmemizi hiç sağlayamıyor yönetmen. Final sahnesi vurucu ama doyurmuyor. Hele bir izle yazarsan gurban.

avatar
0

@Leftbehind,:) Yazaram gurban yeter ki beni uzme :)
Boş vaktim yok bu aralar,sinemaya gidemiyorum... Nalet olsun :)

The Batman 1080p Altyazılı izle

Batman 8 izle